Przeprowadzka, czyli Magda i Przemek w podrozy

There are [0] photos and [11] stories about New Zealand

NZ info praktyczne

Tuesday, 20 Jan 2009 | Views [834]

Wszystkie ceny z NZ$ benzyna kosztuje około $1.35–$1.40 za litr; ropa – od $1.04 do $1.12 za litr. Paragon z zakupów w supermarketach (powyżej kwtoy $40) zawiera kupon ze zniżką na zakup paliwa (4c na litr) campervan – cena zależy ... Read more >

Queenstown

Monday, 12 Jan 2009 | Views [318]

Droga z Mt Cook National Park do Queenstown to ciąg dalszy najbardziej malowniczej naszym zdaniem trasy w Nowej Zelandii. Krajobraz nadal zdominowany jest przez Southern Alpes, przejeżdża się przez przepiękne przełęcze, a potem jedzie się kręta drogą ... Read more >

Mount Cook National Park

Monday, 12 Jan 2009 | Views [449]

Jadąc drogą krajową nr 1 na południe od Christchurch, jakieś 100km za miastem, zaczyna się naszym zdaniem jedna z najbardziej malowniczych tras w Nowej Zelandii (kończy się za Queenstown). Krajobraz staje się napradę przepiękny po zjechaniu na trasę ... Read more >

Banks Peninsula

Thursday, 8 Jan 2009 | Views [284]

Do miasteczka Akaroa na półwyspie Banks dotarliśmy trochę przypadkowo. Były dwie opcje noclegowe – na którymś z kempingów na przedmieściach Christchurch, dokąd dojechaliśmy z Kaikoura, albo właśnie w Akaroa, 75km od Christchurch. Jako kierownik wycieczki zdecydowalam, ... Read more >

Abel Tasman National Park

Wednesday, 7 Jan 2009 | Views [348]

Zatrzymaliśmy się na kempingu w Motueka, małym miasteczku położonym jakieś 17km na południe od parku narodowego. Naszym przyjętym już zwyczajem w recepcji zgłosiliśmy, że jest nas tylko dwoje. Metoda może nie do końca nie uczciwa, ale trzeba oszczędzać ... Read more >

Marlborough Sounds i Tasman Bay

Wednesday, 7 Jan 2009 | Views [360]

Większość przeprawy promowej z Wellington do Picton przekimaliśmy. Nałykaliśmy się tabletek na chorobę morską i po fakcie przeczytaliśmy, że mogą one powodować senność, co w naszym przypadku się sprawdziło. Naszym pierwszym celem na wyspie południowej ... Read more >

Tongariro National Park, czyli Sylwester z bonusem

Saturday, 3 Jan 2009 | Views [441]

Całe szczęście, że przyjechaliśmy do Tongariro National Park, bo już traciliśmy nadzieję na bajkowe widoki na wyspie północnej. Po zeszłorocznej krótkiej podróży na wyspę południową mieliśmy nadzieję na podobne widoki na północy. Doczekaliśmy się ... Read more >

Maorysi

Saturday, 3 Jan 2009 | Views [440]

Trasa z Bay of Islands miała prawie 500km, ale tym razem dotarliśmy do celu w ciągu 7 godzin. Przemek po dwóch dniach jazdy rozpracował campera i prujemy już nawet 95km/h i to po płaskiej drodze, a nie tylko z górki:) Rotoura popularna jest z dwóch ... Read more >

Bay of Islands

Monday, 29 Dec 2008 | Views [349]

Bay of Islands leży w północno-wschodniej części Nowe Zelandii i uważana jest za jedną z największych atrakcji wyspy północnej. Pogoda zapowiadała się bardzo kiepsko na rejs po zatoce, ale nie było wyjścia, bo mieliśmy tylko jeden dzień w tej okolicy.... Read more >

W drodze na północ

Monday, 29 Dec 2008 | Views [374]

W piątek rano zgłosiliśmy się po naszego campervana. Dziewczyna, która pokazywała nam samochód była chyba pierwszy dzień w pracy, bo nie miała zielonego pojęcia o tym, co gdzie znaleźć w camperze i na wszystkie pytania odpowiedzi znajdywaliśmy sami ... Read more >

Auckland

Monday, 29 Dec 2008 | Views [333]

Dzień zaczął się od niespodzianki na lotnisku w Sydney, gdzie okazało się, że do NZ można wwieźć po 3 litry mocnego alkoholu i 7 win na osobę. Nie muszę mówić jaką reakcję ta informacja w nas wywolała. Z Australii wyjechaliśmy lżejsi o trochę pieniędzy, ... Read more >