Asia

Bangkok

THAILAND | Thursday, 6 March 2014 | Views [159]

Endelig afsted igen!

Flyveturen med Aeroflot var absolut klasse! Maden i flyveren og benpladsen var perfekt, men det der gjorde turen total overkommelig var, at der var en individuel skaerm til alle, med en fjernbetjening, ogsaa paa economy. Der var alle mulige klasse film, serier, musik og spil til at holde en underholdt, saa laekkert.

Transit i Moskva var en oplevelse, 3x pas- og sikkerhedskontrol indenfor 50 meter, og det var bare i transit omraadet. Men det gik nu stille og roligt.

Den store forskel fra sidst jeg rejse distancen over Rusland og Asien er, at de nu har totalt bandlyst alkohol paa flyet. Jeg beskylder Russerne for den broeler!

Russerne var tilgengaeld ellevilde med tomatjuice, som der blev drukket i stride stroemme, foej!

Turen fra Bangkok lufthavn til mit vandrehjem forloeb stille og rolig, dog var det meget nervepirrende at skulle krydse et fodgaengeroverfelt for foerste gang. Fodgaengeroverfeltet er aabenbart et vestligt princip Thaierne ikke er saa forstaaende overfor, saa, det var foeste adrenalinkick i Thailand!

Jeg kom for tidligt ind paa vandrehjemmet, saa havde lige 1 time jeg skulle braende af. Saa jeg gik lidt rundt i nabolaget. Der fandt jeg et lille gadekoekken kl 1155, her bestilte jeg en omgang ris med 3 forskellige slags koed. (Jeg valgte ud fra, hvad der var taget mest af) 40 Baht = 7 kr. Det var totalt klasse! 5 min senere fik en kaempe virksomhed lige ved siden af frokostpause. Saa der sad jeg, ene ikke-thai midt mellem +200 Thaier. Jeg ville oenske en eller anden ville have taget et billed udefra... total malplaceret dansker.

Tilbage paa vandrehjemme moedte jeg hurtigt andre friske nyankommet backpackere. Jeff fra Hawaii, Martin fra Tyskland og Mari fra Norge. Vi aftalte, at om aftenen, ville vi tage ind i Chinatown og paa ingen maade holde igen med, at smage ALT!

Som sagt som gjort. 4 timer var vi der, og vi smagte ALT! Prisen, 150 Baht = 25 kr.

Det var ogsaa dertil vi proevede vores foerste Tuk-tuk, vildt og underholdene!! 2. Adrenalinkick i Thailand!

Da vi kom tilbage paa vandrehjemmet koebte vi lidt oel og satte os i loungeomraadet med 10 andre backpackere og hyggesnakkede til langt ud paa natten.

Naeste morgen var store sightseeing dag.

Vi startede allerede kl 9 med en hektisk taxitur igennem resterne af myldretrafikken i Bangkok centrum. En misforstaaelse gjorde, at vi blev sat af ved en af taxichauffoerens "venner" som ville sende os paa en MEGET dyr baadrundfart. Vi lugtede heldigvis hurtigt lunten, og besluttede at selv finde vores vej til Wat Pho (Wat = tempel) Lige et lille pit-stop til en kop kaffe og lidt frisk frugt, saa var vi paa vej. Paa vejen moedte vi en Svensk fyr, Michel, super fed fyr der fulgte os resten af dagen. Vi tog en lokal baad til Wat Pho, hvor vi saa et kaempe tempel, og "Den Liggende Budda". En kaempe statue af en, ja, liggende Budda figur i guld. Vi fortsatte ind i en lokal park, hvor verden aeldste udendoers motioncenter befandt sig. En lille smuttur ind i den kongelige palads "Golden Palace" og saa videre mod Wat Arun og et mindre Wat taet derved. Der moedte vi 3 tyske piger der joinede, og har haengt paa lige indtil nu, torsdag aften. Paula, og ja, fik aldrig rigtig fat i de andre tos.

Vi vendte snuden hjem, hvor endnu en aften med hygge var i sigte. Hele gruppen tog til  Chinatown igen, mens jeg sprang paa et selskab der skulle ind i gyderne til en omgang billig aftensmad ved et gadekoekken. Da gruppen kom tilbage, saa blev det til en omgang hygge paa vandrehjemmet igen. :-)

Nu er vi kommet til idag, torsdag. Vi stod op, og alle kom for sent ud af sengen, saa alt var lidt hektisk til at starte med. Jeg var ikke den sidste, saa havde lige lidt tid til at finde ud af hvad jeg skal lave i morgen, fredag 7-3-2014.

Vi tog en taxi ind til et lokalt marked, hvilket mindede meget om en MEGET stor tyrkisk bazar. 4 fra gruppen betalt for at komme op paa 83. etage i en Bangkoks stoerste bygning. Super fedt overview, og de fedeste billeder af byen set ovenfra. Til frokost sad vi i en time ved et gadekoekken og hyggede med de lokale. Stemningen aendrede sig dog lidt da demonstranterne pludselig kom forbi. Pick-up trucks og vaaben. Saa vi soegte tilbage til vores vandrehjem inden det hele eskalerede!

Paa vandrehjemmet blev vi enige om, at da det var sidste aften for mange i gruppen, saa ville vi ud og spise, saa vi tog ud og spise sammen, og valgte at bestille hele menukortet, og dele det hele. Det kostede det vilde beloeb af 180 baht = 30 kr. :-D Gotta love Thailand!

Saa er vi up-to-date. Det er aften om torsdagen, og planen for resten af aftenen er, hygge med resten af gruppen i, og saa tage med toget til Sangkhaburi, med "Death Railway" i morgen tidligt.