china 2009

shanghai

CHINA | Tuesday, 26 May 2009 | Views [644]

shanghai pu-dong

Zondagavond waren we in Shanghai. Na ingecheckt te hebben in het hotel zijn we op avontuur gegaan. De metro was vlakbij en gelukkig kon je de outes ook in het engels bekijken en vonden we al snel hoe in de binnenstad te komen. We kwamen uit in de modernste winkelstraat van China. Een en al glitter winkels en neonlampen. Ook kon je heel mooi alle verlichte nieuwe gebouwen zien, Aan de andere kant van de rivier (waar ons hotel was) is in 20 jaar tijd van niets een moderne wijk van de stad opgebouwd genaamd Pudong. Zoek maar eens op google pudong skyline images dan krijgen jullie een idee. We hebben in een lokaal tentje heerlijk gegeten, met stokjes uiteraard en dat gaat inmiddels al aardig goed. Maandag werden we in het hotel opgewacht door onze gids, een andere weer Andy heet hij studeerde IT en sprak goed engels. We hadden slecht ontbeten want het hotel had geen restaurant en in de eettent ernaast was hetmenu in het chinees dus met enig wijzen kregen we wel iets te eten maar wtt we dachten dat melk was bleek een niet zo lekkere sojadrank te zijn bleh.We gingen eerst naar het Shanghai museum wat een van de beste vanChina schijnt te zijn. Vervolgens naar een Buddhistische tempel die indrukwekkend was. We lunchten aan het water, kadootje van het reisbureau omdat het ontbijt was misgegaan, in de buurt van The Bund (zoek maar op google want hier waren geen mooie foto`s te maken, alles licht op de schop voor de worldexpo die volgend jaar in Shangai is. In de middag gingen we de Pearltower op om van het uitzicht te genieten. Vanwege de smog kun je uiteraard biet zo idioot ver kijken maar was erg leuk omdat er op een verdieping een soort skywalk was. Je liep over glasplaten en keek een paar honderd meter naaar beneden tussen je voeten. Voor mensen met hoogtevrees een goeie oefening..... In het gebouw was onderin een museum met de geschiedenis van Shanghai wat we erg leuk vonden. We kwamen al om 17.30 op het vliegveld aan, ruim op tijd en ons vliegtuig had een paar uur vertraging dus we hebben met een boekje rodgehangen. Na een uurtje vliegen kwamen we om 23.30 in Huangshan city aan waar onze gids voor de komende 3 dagen ons naar het hotel bracht. Jessica noemt ze ichzelf (ze geven zich allemaal een engelse naam voor het gemak) klein chineesje vlotte tante. We slapen een beetje uit, Jan Willem heeft gisternacht slecht geslapen, de bedden in china zijn keihard en hij heeft geen kussentjes om zijn heupen... Vandaag gaan we de gele berg op Huangshan, er is wat regen voorspelt dus we hopen dat we niet te nat worden, We slapen in een hotel op de berg en gaan morgenochtend vroeg opstaan om de zonsopgang te bewonderen als het weer het toelaat.

Ik zal nog wat foto`s downloaden en dan gaan we ons klaarmaken, de volgende blog kan ik pas morgenavon schrijven dan komen we weer in dit hotel terug, misschien bellen we zo nog even