Amerika

New York 1

USA | Tuesday, 14 August 2007 | Views [390] | Comments [1]

Joehoooee daar zijn we dan eindelijk!! Het mooie, warme New York City. Eerst een vlucht van 8,5 uur van Amsterdam naar Chicago. Komen we aan op chicago is er een vertraging van bijna 2 uur… dus heel shit. Maar ook op chicago is een mac donalds, dus daar heb ik me dan vermaakt samen met MurielWink Daarna kwamen we eindelijk aan in Newark airport; blijkt daar mn koffer zoek te zijn, die ik btw nog steeds niet terug heb :S dus ik loop er heel charmant bij hier in New York.. al mn toiletspullen zitten in die koffer. We hebben 2 hele gezellige en vrolijke begeleiders, ook de groep is erg gezellig iedereen kan t goed met elkaar vinden, wel grappig om te zien dat bepaalde typjes toch naar elkaar toe trekken! Toen we aankwamen in onze chique Hilton hotel kregen we een stuk KOUDE pizza, (tsjaa als je honger hebt gaat ook dat er goed in). daarna werd de kamer indeling bekend gemaak: ik slaap bij eveline, en 2 duitsers. Eef is echt een top meid, heel gezellig hebben we t samen.. de 2 duisters negeren ons zeg maar! :S:P Wel waren we helemaal kapot van de reis en zijn we dus meteen gaan slapen..!! Smorgens om half 8 werden wakker gebeld op onze hotelkamer.. om half 9 ontbijtbuffet: ei, worst, bacon, toast pffh daar moet je ook even aan wennen hoor! Een heerlijke worst om half 9 in de ochtend, maar goed! Na een beetje orientatie met alle buitelandse studenten hiero in het hilton hotel gingen we dan eindelijk new york city in!! Very HappyVery Happy WOOH wat keken wij onze ogen uit ! Echt te vett!! Al die hoge en ook echt mooie gebouwen! Het ongeregelde verkeer! Eerst gingen we kijken naar wat nog overgebleven is van het WTC, ook het kerkje daarbij was erg mooi, licht roze! (A) Daarna zijn we naar t park geweest en hebben we een hoop gezien van de new yorkse straten! Het gaafste van de dag was met de boot langs het vrijheidsbeeld en het impire state building te zien. Echt zo mooi uitzicht vanaf de boot, helemaal geweldig! Je ziet echt een mooi stuk van de stad! Wat opvalt is dat alles hier zo erg beveiligd is… zelfs voordat we de boot op gingen moest we door een douane poort met spullen door de lopende band en schoenen en sieraden alles af!! Wel was het een erge warme dag.. 100 graden fahrenheid dat is dus ongeveer 35 graden celcius!! Savonds zijn we naar chinatown gegaan met de bus, daar hebben we in een grote chinees gegeten, of tja gegeten, eigenlijk was alles van het eten nog over, want het was niet te eten! Daarna zijn we naar de top of the rock geweest.. een van de hoge gebouwen in New York City daar hadden we echt eeen super mooie uitzicht over heel de stad!! Echt zo mooi was dat, wauwww he! Daar krijg je wel zooon goed gevoel van als je daar staat.. echt gewoon schitterend!! Superrr!! Helaas zijn de fotos daarvan minder mooi doordat je ze vanachter een glas plaat moest maken.. Eef en ik gaan ook erg veel om met Emily die vandaag haar 17e verjaardaag heeft gevierd, een erg lief en vooral schattig meisje uit Wassenaar Wink Haha ja Em, heel schattig! Wel is het facking irritant dat ik geen bereik heb en dus niks van me kan laten horen. Ook op internet wil niet lukken in dit hotel, of ik moet er voor betalen, maar eerlijk gezegd heb ik er ook nog geen tijd voor gehad. Dit was mijn verhaaltje voor de eerste 2 dagen!! Morgen gaan we naar central park en flink shoppen op onder andre 5th avenue en Times Square.