Een grote droom wordt werkelijkheid

Melbourne

AUSTRALIA | Wednesday, 5 March 2008 | Views [973]

Ik ben heeeeeel erg lief!

’s Avonds rond 20.00 in Melbourne aangekomen en ingecheckt in gelukkig weer een leuk hotel (Charsfield, www.charsfield.com). Nog kort wat rondgelopen, voordat wij zijn gaan eten in het favoriete Indiase restaurant van Kylie Minogue! Helaas heeft ze een slechte smaak… Het was goed te eten maar absoluut niet bijzonder. ’s Ochtends onze huurauto terug gebracht en Melbourne verkend. De eerste indruk van de stad was niet geweldig en na verdere bestudering vinden wij het een waardeloze stad. Het is een mengelmoes van victoriaanse gebouwen met ontzettend lelijke nieuwbouw. Het past totaal niet bij elkaar en er hangt een rare sfeer. Later spraken wij een Melbournese in het vliegtuig naar Christchurch die vertelde dat ze in de jaren 60 een groot gedeelte van de oude gebouwen hebben gesloopt om er nieuwe voor in de plaats te zetten. Met in hun achterhoofd dat die gebouwen na 20 jaar hun geld hebben opgebracht, waardoor er dus geen mooie blijvende dingen zijn neergezet maar vooral tijdelijke snel opgetrokken gebouwen. Het contrast tussen Sydney en Melbourne is werkelijk gigantisch groot en wij begrijpen niet waarom je hier zou willen wonen. Wij hadden dan ook weinig zin om hier verder nog tijd door te brengen. Die middag zijn wij naar het strand gegaan om lekker van de zon te genieten. Na 1 uur bleek die zon alleen iets te heftig, waardoor we de schaduw hebben opgezocht bij een groot vliegerveld. Aangezien we de volgende dag ook nog hier zouden zijn hebben wij op internet gezocht naar een leuke besteding van die laatste dag. Phillip Island leek de perfecte bestemming. Je kan daar naar wereld beroemde surf stranden en daarnaast is er een grote verscheidenheid aan natuur. Dus snel weer een auto gehuurd (Hertz, constant goedkoper dan welke andere) voor de volgende dag aangezien het op 1,5 uur rijden van Melbourne ligt.
Na de volgende ochtend de auto te hebben opgepikt eerst even ontbeten op een terrasje in de zon alvorens richting Phillip Island te rijden. Op het eiland voor het eerst de zee in geweest en daarna liggen bakken. Dat bakken houd je overigens niet lang vol, want de zon hier is echt onvoorstelbaar sterk, ondanks dat het hier al 2 dagen herfst is!! Na het strand richting Koala Conservation Centre gereden. Dit is een plek waar je in staat bent om koala’s in hun natuurlijke omgeving van heel dichtbij te bekijken. Dus het is geen dierentuin o.i.d. maar gewoon een plek in de natuur waar koala’s leven. Wat een belevenis! Ten eerste ruikt het bos door alle eucalyptusbomen (het eten van koala’s) geweldig en daarnaast zijn het erg bijzondere dieren. Ze zijn veel groter dan wij van te voren hadden bedacht en om zo’n beest dan in een boom te zien slapen is erg apart. Aangezien de koala’s 20-22 uur per dag slapen moet je mazzel hebben om er een in beweging te zien. Gelukkig voor ons hadden wij dat vlak voor we weg gingen. Een baby koala wilde erg graag laten zien hoe leuk hij wel niet is!!! Helaas mocht je ze niet aanraken en dat was nu zeker een opgave. Enorm genoten van al zijn/haar capriolen en het zien van zo’n bijzonder dier in zijn/haar eigen leefomgeving. Onderweg van Sydney naar Melbourne nog veel stukken verbrand (grote branden hier paar jaar terug) eucalyptus woud gezien die inmiddels weer aan het bloeien zijn. Iets wat dus veel sneller hersteld dan bijvoorbeeld de olijfboomgaarden in Griekenland die wij ook hebben gezien. De gedachte dat deze dieren in die bossen leefden geeft weer aan hoe ontzettend voorzichtig je met de natuur moet zijn.
Vervolgens zijn we de rest van het eiland gaan bekijken om uiteindelijk wat te eten op het uiterste puntje van het eiland. Waar je als je geluk hebt haaienvinnen kan spotten die passerende zeehonden proberen te vangen aangezien die daar in grote getale leven. Even lekker uitgewaaid en vervolgens begonnen aan de weg terug naar Melbourne. Onderweg onze eerste levende kangaroe gezien!
De volgende ochtend met de huurauto naar het vliegveld om richting Nieuw-Zeeland te vliegen.